[openstandaarden] informatie

Wouter Verhelst wouter at debian.org
Thu Jun 6 19:49:03 CEST 2002

On 6 Jun 2002, Rik Boven wrote:
> Kan iemand misschien kort voor me schetsen:
>  - hoe vullen jullie open standaarden in?

Staat ergens op de website, als ik het goed heb. Uit het hoofd: een
standaard waarvan de specificaties vrij beschikbaar zijn, die zonder
beperkingen gebruikt kan worden door iedereen die maar wil.

>  - tot welk publiek richten jullie je (tot nu toe wordt bijna
> uitsluitend op webmasters gemikt,...)?

In principe op iedereen die aan, laat ik het 'openbare communicatie'
noemen, wil doen.

Alleen hebben we wel zo onze prioriteiten.

>  - hoe willen jullie je doelpubliek bereiken?

Da's een goeie vraag. Ik weet niet of ze al gesteld is, en of er al een
antwoord op geformuleerd is, maar helemaal duidelijk is dat voor mij ook
niet echt.

>  - welke prioriteiten stellen jullie?

In eerste instantie richten we ons tot websites, waarbij we ons op dit
moment vooral oriënteren op websites van de overheid en/of van
overheidsbedrijven. In de toekomst komt daar zeker en vast wel verandering
in.

Helemaal los daarvan: Ik heb, eerlijk gezegd, nog nooit van je
gehoord. Nu is het hier zo'n beetje de gewoonte dat iedereen zichzelf kort
eventjes voorstelt. Zou je zo vriendelijk willen zijn...?

--
wouter at grep dot be

"Human knowledge belongs to the world"
  -- From the movie "Antitrust"