[openstandaarden] informatie

Frank Goubert Frank.Goubert at pandora.be
Thu Jun 6 20:56:45 CEST 2002

On Thursday 06 June 2002 20:16, Rik Boven wrote:
> [...]

<knip>

> Mag ik hiervan afleiding dat jullie ook open standaarden voor autobanden
> ondersteunen? Of richten jullie je alleen op IT-standaarden? Of op
> communicatie-standaarden?

't Klinkt zo'n beetje als volgt (Deel van de statuten-in-wording):
``Art. 3. De Vereniging heeft tot doel :
1° Het aanmoedigen van de aanmaak, de verspreiding en het gebruik van
open standaarden voor digitale communicatie en informatieoverdracht.
Dit werkgebied van open standaarden omvat voornamelijk, maar niet
uitsluitend open bestandsformaten en open communicatieprotocollen.''

> Dus richten jullie je niet (of toch niet rechtstreeks) tot bedrijven?
> Tenzij het bedrijf natuurlijk iets openbaar communiceert (cfr website).

> En die zijn?

Prioriteiten zijn overheid, overheidsbedrijven en onderwijs.

> Yup, het bepalen hiervan is niet vanzelfspreken (van geen enkele van die
> vragen eigenlijk).

We zoeken nog mensen voor zelfmoordaanslagen... :o)
Concreet houden we het voorlopig bij e-mail. We moeten eerst officieel bestaan
voor we 100% van start kunnen gaan. Eens we bestaan zijn er al verschillende
ideeën rond wat we zouden willen doen. Communiceren via e-mail en post,
persoonlijk gaan lobbyen, informatieavonden organiseren, lezersbrieven naar
kranten, ... het zal er een beetje vanaf hangen waar we vrijwilligers voor
vinden.

> Dat is erg beperkte startpositie. Misschien is het goed om klein te
> starten, maar ik vind een concentratie op websites een gebrek. Soit, ik
> zal mijn gedachten goed ten gepaste tijden wel eens bundelen :)

Het is een begin. Websites zijn het gemakkelijkste te controleren. Als de
burgemeester een diskette afgeeft aan mijn buurvrouw kan ik moeilijk vragen
of ik eens mag kijken in welk formaat daarop informatie staat...

Groetjes

Frank aka Energon
PS: sorry voor de korte antwoorden, niet veel tijd, morgen examen.