Lobbying (Was Re: [openstandaarden] informatie)

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Fri Jun 7 13:56:56 CEST 2002

On Fri, 7 Jun 2002, Tijl Vercaemer wrote:

[...]
> Zou het niet nuttiger zijn om MS-word plugins te schrijven voor al
> bestaande formaten?  Voor PDF hoeven we enkel dat Duits programma een
> Nederlandstalige website te geven.  Zou het technisch haalbaar zijn om een
> word plugin voor OpenOffice formaten te schrijven?  Of bied MS te
> weinig informatie aan om zo iets te doen?

Zoiets is een project dat van binnenuit de OpenOffice gemeenschap moet
groeien en ondersteund worden. Als je geinteresseerd bent zou ik eens
gaan neuzen op OpenOffice.org.

Wat Openstandaarden.be betreft: het zou erg nuttig zijn om de lijst
van beschikare formaten niet zomaar op de site te plaatsen, maar daar
een duiding bij te geven. Welke formaten hebben een kans om het te
halen. (M.i. enkel de XML van OpenOffice...) Wat staat er nog in de
weg om er een bruibare open standaard van te maken? Enzovoort...
Deze duiding is weerom iets dat best in internationale samenwerking
gebeurd, want ons groepje gaat op z'n eentje het verschil niet maken.

Werk genoeg aan de winkel dus wat lobbying betreft... Ik steun dus het
vroegere voorstel om in de matrix (veel) meer plaats en mankracht te
voorzien voor lobbying. Dit is ook het stukje van de matrix dat het
meest geschikt is om sponsoring door (of samenwerking met) bedrijven
aan te trekken. Maar een paar mensen moeten hun schouders daar onder
zetten...

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480