[openstandaarden] informatie

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Fri Jun 7 15:01:06 CEST 2002

On Fri, 7 Jun 2002, Rik Boven wrote:

[...]
> Op de VVSG [0] (Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten) is
> men momenteel aan het werken aan open standaarden voor work flow in de
> OCMW's. De bedoeling is om een standaard te ontwikkelen waaraan alle
> IT-leveranciers moeten voldoen die programma's maken voor OCMW-dossier
> behandeling.

Gemeenten staan tegenwoordig onder erge financiele druk, onder andere
omwille van minder inkomsten door mislopen van winsten van Telenet en
de inkomstenbelastingen. _Dus_ staan ze meer open voor onze
argumenten, denk ik...

[...]
> Ik denk dat wij initiatieven als dit actief moeten ondersteunen.
> Initiatieven zoals dit hebben veel verregaandere gevolgen dan het
> HTML-compliant maken van een website! Het gaat hier over miljoentjes
> (euro) en duizenden betrokkenen!

Inderdaad! Een ander initiatief in die sector is Upcase
(<http://www.esnet.be/nl/services.html>). En fedict.be is de
belangrijke overheids-instantie. Allemaal `targets' waar we onze
ondersteuning moeten aanbieden om te helpen het goede doel te
bereiken...

> Ook in het OCMW van Antwerpen begint er (op het hoogste niveau) [2]
> een zeker iets te broeien. Ik ken daar mensen die staan te popelen
> voor initiatieven zoals dit. Maar dit vereist wel een professionele
> aanpak :(
>
> Go Herman!

Oeps... Ik hoop dat hier veel actievelingen met die naam rondlopen...

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480