[openstandaarden] Mooie kans: Fw: [INFO] Telenet helpdesk site wordt grondig vernieuwd

William Windels william.windels at pandora.be
Sun Jun 9 00:06:47 CEST 2002

Hoi allemaal

On Sat, 8 Jun 2002, Philip Paeps wrote:

> Date: Sat, 8 Jun 2002 22:45:45 +0200
> From: Philip Paeps <philip at paeps.cx>
> To: openstandaarden at openstandaarden.be
> Subject: Re: [openstandaarden] Mooie kans: Fw: [INFO] Telenet helpdesk
>     site wordt grondig vernieuwd

> Links heeft JavaScript ondersteuning.

Achzo, dat wist ik niet dat links javascript ondersteunt.

Ik gebruik links-ssl 0.96 onder linux-console en bij mijn weten is er
momenteel geen enkele webbrowser die javascript ondersteunt onder
linux-console.

Stukje uit eerder gepostte mail:
#
In't kort wat ik zou sturen, vul aan waar
nodig, als we tot een
definitieve
versie komen, dan kunnen we die allemaal (alle pandora-klanten dus)
overnemen
en doorsturen. Beetje druk op de ketel kan geen kwaad...
#

Naar welk adres stuur je dit dan best?

#
RFC:
1. Een nieuwe site zou volledig moeten voldoen aan de w3c-standaarden.
2. De site moet voor iedereen toegankelijk zijn, ook voor blinden.
Dat houdt in:
2.1 elke pagina moet een duidelijk beschrijvende naam hebben, zodanig dat
men
weet wat er te vinden is;
2.2 links mogen niet afhangen van javascript, Flash of Java, want die
maken de site ontoegankelijk.

#

IK ben het volledig eens met de vooropgestelde criteria.

Misschien zou het ook niet slecht zijn om de site te laten voldoen aan de
regels van het blindsurfer label.

Ik dacht dat dit label o.a. op de site van de vdab stond, maar die vind ik
daar momenteel niet meer terug.

Het blindsurfer label is bv. terug te vinden op:
www.vlafo.be

Meer uitleg over dit label op:
http://www.blindsupport.be/bslabel.htm

mvg