[openstandaarden] Mooie kans: Fw: [INFO] Telenet helpdesk site wordt grondig vernieuwd

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Sun Jun 9 20:04:44 CEST 2002

Dieter Van Uytvanck wrote:
[...]
> Terzijde: is het de moeite om veel energie te steken in het absoluut
> nastreven van een volledig w3c-standaard als die site met alle browsers
> goed te bekijken is? Moeten we ons op dat gebied niet wat pragmatisch
> opstellen? Een blacklist hoeft er voor mij pas te zijn als er merkbare
> problemen zijn. (Om een label te krijgen moet het natuurlijk wel
> valideren.)

Ik denk niet dat het veel moeite kost om een website (die niet moet
uitspringen in grafische dingen zoals flash) w3c validerend te maken.
Zeker voor bv. een helpdesk, waarbij de inhoud zeker belangrijker is dan
de opmaak. En over de validator op w3c.org ben ik best tevreden als een
tool om fouten in de html-code op te sporen. Mocht iedere site w3c
validerend zijn zouden de browsers alvast veel eenvoudiger kunnen
gehouden worden (minder RAM, minder harddisk, meer snelheid,...), allez,
niet dat ik ooit zelf een browser gemaakt hebt, maar zo lijkt het me
toch! Als je bv. moet beslissen als programma waar het "vet" zijn moet
stoppen, dan neemt dit toch een zeker tijd in beslag, al is het maar de
tijd die je erin stopt om er rekening mee te houden om het te implementeren:
  <ol>
   <li>Test
   <li>kjd
  </ol>

Natuurlijk, voor zaken zoals de portaalsite van telenet, daar zou ik
mijn pijlen niet op verschieten.