[openstandaarden] Mooie kans: Fw: [INFO] Telenet helpdesk site wordt grondig vernieuwd

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Mon Jun 10 21:07:23 CEST 2002

On Mon, Jun 10, 2002 at 08:34:28AM +0200, Sven Vermeulen wrote:

> Verder is het meer dan normaal dat je je aan een standaard houdt: beeld je in
> dat je een bout koopt met "bijschrift" M8x20 NBN 62.3 - 8.8. Maar wat blijkt,
> de bout heeft helemaal geen diameter van 8 mm. Nutteloze bout is dat dus.
> Zelfde geldt voor HTML, alleen zijn de browsers (gaten) dusdanig gemaakt dat
> ze fouten toch proberen te verhelpen (gaten met variabele diameter,
> schroeftype (Brits, Metrisch), lengte, ...). Dat wil echter niet zeggen dat
> je daarop (op die foutcorrectie) moet baseren om je website te maken...

Dat is natuurlijk juist, en natuurlijk moet een website aan die regels
voldoen om een openstandaarden-label te krijgen. Natuurlijk zit een
website die zich aan alle regels houdt beter in elkaar, zal die
waarschijnlijk sneller weergegeven kunnen worden, ...

Waar ik wel voor zou pleiten is om niet de w3c-fetisjist te gaan
uithangen. Een niet 100% gevalideerde site die wel met alle browsers
goed te bekijken is lijkt me toch minder urgent dan een site vol met
doc's of zo. Zeker als dat dan nog 'maar' de helpsite van telenet is.

Los van dit hebben jullie natuurlijk gelijk, als ze die dan toch van
scratch opbouwen en raad vragen kan je ze maar beter op de standaarden
wijzen. Maar een mens moet toch eens kunnen zagen tijdens de examens he
:-)

groeten

Dieter

--