[openstandaarden] Showing off what can be done with standards

Frederic Leclercq frederic at ictportal.com
Tue Jun 11 12:19:24 CEST 2002

Hallo,

On Tue, 11 Jun 2002 11:17:47 +0200
Sven Vermeulen <sven.vermeulen at rug.ac.be> wrote:

> Volgens de regels die ik aangeleerd ben geweest moet een webmaster
> zijn site maken in functie van zijn bezoekers. Zo zal een helpdesk
> gemaakt moeten worden om zo toegankelijk mogelijk te zijn, terwijl een
> portaalsite dat gericht is naar breedbandgebruikers zonder meer
> gebruik mag maken van het allerlaatste van het allerlaatste.

Ik weet dat je hierin gelijk hebt... maar als natuur- / dierenliefhebber
én linuxer stoot ik toch wel tegen enkele problemen. Een site over
tuinieren en die toestanden is meestal gemaakt door huis-, tuin- en
keukenwebmasters die nog nooit gehoord hebben van linux en/of
standaarden, laat staan ermee werken... Dus als linuxer ben ik toch
beperkt in het bekijken van non-computer related pages :-(

En 't is toch niet omdat een bepaalde site gericht is naar een bepaald
publiek dat deze niet toegankelijk moet zijn voor mensen met een deftig
besturingssysteem ?

Jammer, want op die manier KAN linux ook niet echt doorbreken... linux
moet er niet alleen zijn voor mensen met interesse in computers en alles
wat daarmee samenhangt... m'n grootmoeder moet met d'r Slackware machien
ook webpagina's kunnen lezen over breien en naaien... ;-)

Mijn mening : toeters en bellen kunnen zolang ze op ieder systeem deftig
te bekijken zijn -> standaarden!
En dat sommige browsers niet alles ondersteunen wat volgens het W3C als
standaard is, ben ik akkoord. Maar dan KAN de persoon in kwestie een
andere browser proberen die de standaard wel kan interpreteren...

Groeten,
Fred.