[openstandaarden] Showing off what can be done with standards

Rik Boven rik at boven.net
Tue Jun 11 20:51:45 CEST 2002

On Tue, 2002-06-11 at 20:35, Sven Vermeulen wrote:

> Beide technologiën (en dus specificaties) zijn (grondig) verschillend. Ik
> vind dat een vergelijking UMTS vs GSM900 gelijkstaat als een vergelijking
> HTML vs Flash (de oude, waarvan de specs wel vrij zijn).

> Base sluit alle toestellen uit die GSM900 zijn. Enkel GSM1800 wordt aanvaard.
>
> De redenering gaat dus wel op.

Van de website:

"Als blinde is het een hele klus om je langs al die Shockwave en Flash
heen te baggeren. Als de ontwerpers van die site nu ook eens aan hun
visueel gehandicapte medemens hadden gedacht..."

Van de mailinglijst:
  http://www.brainjar.com/dhtml/menubar/demo.html

De bovenstaande site en citaat spreken mekaar tegen. Open standaarden
garanderen _NIET_ dan een blinde een site kan bezoeken. Ik kan de site
overladen met DHTML, of alles in een PNG steken!

Dat voorbeeld over blinden gaat niet over open standaarden, maar over
toegang tot informatie!

Er zijn hier dus 2 mogelijkheden:
 - ofwel is de site fout en geven we eigenlijk geen moer om blinden;
 - ofwel zien we in dat open standaarden meer is dan regeltjes volgen;

Slodder

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )