[openstandaarden] fortis webbanking: the sequel

frank goossens frank at belgonet.be
Wed Jun 12 14:48:24 CEST 2002

middag allemaal;
zoals in een voorgaande thread al gemeld, werkt fortis webbanking niet
naar tevredenheid met bv. netscape 6.x, mozilla, galeon, (en ik
veronderstel ook niet met opera, konq., ..)

ik had daarover eerst bijzonder onvruchtbare mail-conversatie met de
helpdesk (samengevat: 'werk met oudere netscape, we contacteren u
zeker als het wel met de nieuwere netscape werkt, maar we kunnen niet
zeggen wanneer dat zal zijn', gevolgd door radiostilte).

ben daarna dan maar bij m'n brick&mortar bank gaan aankloppen. de mensen
achter de loketten hebben dan -enigszins aangepord weliswaar-
flink rondgebeld en gemaild. het antwoord is iets duidelijker, maar zeker
niet aangenamer dan wat ik via mail kreeg (en ik probeer kort samen te
vatten wat de helpdesk me via de bankbediende leek te willen vertellen):
'gebruik de oudere versie van netscape, of beter nog internet explorer,
want dat is beter voor javascript. een aanpassing lijkt er niet echt aan
te komen, zou heel ingrijpend zijn, ze lijken te wachten op een nieuwere,
betere versie van netscape, waardoor alles terug zou werken'.

heb de bijzonder vriendelijke dame dan kort uitgelegd waar het om draait,
dat ik het met het standpunt van de helpdesk vanuit een technisch
standpunt niet mee eens kon zijn en dat ik graag andere kanalen had om m'n
onvrede te uiten, ze kon me enkel de klachtendienst aanraden. zal dus na
m'n huwelijksreis een klachtenbrief neerpennen met technisch onderbouwde
argumenten..

iemand van jullie contacten met developers/ product beheerders pc banking
bij fortis? misschien ook daar blijven aandringen. en als er iemand tijd
en zin heeft om te kijken welke javascript-functies non-compliant zijn..

groetjes,
frank
---
http://belgonet.be/frank/