[openstandaarden] Showing off what can be done with standards

Wouter Verhelst wouter at debian.org
Wed Jun 12 15:44:49 CEST 2002

On Wed, 12 Jun 2002, Geert Uytterhoeven wrote:

> http://validator.w3.org/ doet ook HTML 2.0 en HTML 3.2.

Ah. OK, never mind. Niet goed opgelet, dan ;-)

> En daar bestaat een oplossing voor: dat heet een 220-130 V gateway :-)

Of de netspanning in je huis zo aansluiten dat je 130V in plaats van 220V
krijgt.

(Ja, dat kan. Mijn grootmoeder had tot een vijftal jaar geleden nog altijd
130V bij haar thuis...)

> BTW, tegenwoordig is de netspanning in België ca. 230 V.

En apparaten worden gebouwd om tussen de 220 en de 240 V te kunnen
verdragen zonder door te branden, of verkeerd te gaan functioneren.

Whatever.

Waar het om ging is dat je niet zomaar een 130 V-apparaat op een "220" V
stopcontact kunt aansluiten...

--
wouter at grep dot be

"Human knowledge belongs to the world"