[openstandaarden] [william.windels@pandora.be: streaming radio]

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Jun 12 22:16:52 CEST 2002

At 2002-06-12 21:13, you wrote:
>Maar; er is een klein 'probleempje': de end-user licentie van de WMP staat
>(o.a.) dat je die enkel mag gebruiken op een computer waarop een
>windows-licentie staat. (Dus, niet "onder windows"; maar "op een computer
>met een windows-licentie").
>
>Nu, volgens mijn beperkte kennis van de wet; is dat eigenlijk ongeldig;
>want het is (m.i.) in tegenspraak met de nationale wetgeving
>(product-bundeling) en daardoor automatisch ongeldig. (nationale wetgeving
>staat boven een overeenkomst tussen twee personen).

Als het enigszins zo is als de licentie voor IE & OE, dan is het wel
wettig.  De nieuwe versies van IE en OE worden door die licentie telkens
gezien als een upgrade van (een onderdeel van) Windows.

En uiteraard kan je Windows niet upgraden zonder legale versie van Windows...

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9