[openstandaarden] Fortis

Philip Paeps philip at paeps.cx
Fri Jun 14 00:46:43 CEST 2002

On 2002-06-13 16:01:17, Marc Leeman <marc.leeman at ieee.org> wrote:
> Ik heb nog eens een poging ondernomen om met Fortis een babbelke te
> slaan over de belabberde toestand van hun site en in de reply komt het
> erop neer:
>
>   Gebruik windows of mac en kom niet zagen.
>   (referentie, cut/past, van FAQ)

Ik heb ook al een paar mails gestuurd, en enkele keren gebeld, en ik ga niet
opgeven.  Ik zal ze klein krijgen :-)

> Mijn opmerking over gebruik van standaarden werd als suggestie doorgeven
> naar de desbetreffende dients. right.

Doen ze geloof ik ook wel ... Mijn suggestie van tenmiste een alternatief om
naar de rekening-historiek te geraken zonder die vervloekte 'extra'-top is er
een dag na een lange telefonische preek tegen één van hun programmeurs toch
doorgekomen.  Misschien was ik 'de' druppel, misschien gewoon een druppeltje.
Point is: don't give up.

> Heb nog een pissige reply gezonden, maar het ziet er inderdaad niet goed
> uit.

Dat helt niet.  Sarcasm doesn't travel well.  Gewoon blijven reïtereren, en
regelmatig laten weten dat je er nog steeds bent, en ze niet met rust gaat
laten.  Je krijgt dan wel het plakkertje 'zagevent', maar daar kan ik mee
leven.

> Ik ga dus waarschijnlijk mijn dreiging uitvoeren en naar een bank
> overstappen die zich wel deftiger aan standaarden houdt en zijn diensten
> niet laat afhangen van een handvol platformen.

Ik vrees dat het zal tegenvallen :-(  Fortis is de enige bank die - bij mijn
weten - puur webbased is zonder client-side Java en zonder andere idiote
foefjes.  Hun webbased oplossing trekt op niks, wat standaarden betreft, maar
ze is tenmiste *bruikbaar* op alle platformen.  Misschien wat moeilijk, maar
als genoeg mensen erover zagen, zal dat wel in orde komen!

> Ik denk dat een dergelijke houding de enige manier is om grote bedrijven
> bewust te maken van het belang van die zaken.

Fortis is net iets te groot :-(  Paar honderd klanten meer of minder liggen ze
absoluut niet van wakker :-(

En 'aggressie' haalt per definitie niks uit.  Niet opgeven, en zo lastig doen
tot ze beginnen te wensen dat je gewoon zou opstappen.

 - Philip

--
Philip Paeps
philip at paeps.cx