[openstandaarden] Open standaard of open voor MSIE ?

Johan Vervloet johan at linux.be
Thu Jun 20 08:56:23 CEST 2002

Beste standaarders,

Ik zit met een dilemma.

De thread over `showing off wat can be done with standards' gaf me
het idee om de site van ons chirogewest
(http://www.gewestpallieter.be) in een nieuw css jasje te steken.  De
nieuwe site valideert als html en css volgens validator.w3.org, dus
ik dacht dat alles wel in orde zou zijn.

Nu blijkt dat de site niet naar behoren werkt met Microsoft Internet
Explorer.  Bekijk bevoorbeeld met MSIE

http://www.gewestpallieter.be/~jvvloet/pallieter/index.php?page=1

tik iets in de textarea, en het gaat helemaal mis.  (Ook de
afbeeldingen in de kadertjes rechts en links worden niet correct
weergegeven, maar dat is het minste van mijn zorgen.)

Wat moet ik nu doen ? Aan de website sleutelen zodat ook internet
explorer alles fatsoenlijk weergeeft (= open voor MSIE), of internet
explorer gebruikers aanzetten tot het gebruiken van een
standaardenvriendelijke browser (Mozilla, Netscape 6,...) ?

Heeft er misschien iemand een idee hoe ik mijn stylesheet kan
aanpassen zodat ook MSIE'ers alles goed te zien krijgen ?

Ik heb de relevante stukken uit de stylesheet bij in deze mail geplakt.

Groeten,

Johan

p.s. : Ik postte deze vraag op be.comp.internet.design, en daar
raadden ze me aan om activX en tabellen te gebruiken :-/

<stylesheet fragment>
body {
	color:#333;
	margin:20px;
	padding:0px;
	font:11px verdana, arial, helvetica, sans-serif;
	background:white url(pallieter-licht.jpg) 50% 50% no-repeat
	fixed;
	}

.content {
	position:relative; /* Position is declared "relative" to gain control
of stacking order (z-index). */
	width:auto;
	min-width:120px;
	margin:0px 210px 20px 170px;
	border:1px solid black;
	padding:10px;
	z-index:3; /* This allows the content to overlap the right menu in
narrow windows in good browsers. */
	}

textarea {
	width:100%;
	font:11px/20px verdana, arial, helvetica, sans-serif;
	}
</stylesheet fragment>

--
Steun de actie tegen MS Word attachments !
   http://www.gewestpallieter.be/~jvvloet/word