[openstandaarden] advocacy

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Sun Jun 23 13:34:53 CEST 2002

On Sunday 23 June 2002 00:30, TaXaN wrote:

> Er is zeker nood aan een soort draftdocument om als uitgangspunt te dienen
> voor mails naar bijvoorbeeld webmasters.
> Maar mijn vraag is of we niet beter eerst zorgen dat de VZW officieel
> bestaat en dat de site operationeel is vooraleer we met zulke documenten
> voor de dag kunnen komen?
> Anderzijds is het een beetje zonde om niets te ondernemen omdat er geen
> draftdocument is.

Wel, we ondernemen voorlopig enkel op basis van eigen initiatief iets. Dus nog
niet in naam van de VZW, daarmee kunnen we idd best wachten tot er oprichting
een feit is.

Anderzijds, kan er wel al eens geacht worden aan een aantal basistips. Een
draft over advocacy. Die draft kan dan ook gebruikt worden om de aanpak
verder uit te werken. Overhaast werken moet idd niet. Maar we kunnen, voor
wie een eenvoudig documentje wil uitwerken, kleinschalig al iets opstellen.
Ik denk wel dat er daarover al een consensus (Dehaene woordje) is. De verdere
uitwerking en definitieve beslissing valt later, bij de volgende bijeenkomst
misschien. Dat bied het voordeel dat wel al iets hebben om van te vertrekken.

Ondertussen komt de discussie over de aanpak stilaan op gang, en kunnen we
rekening houden met de reactie van iedereen op de mailinglist. Er is wel geen
druk om dit vlug uit te werken.

> Misschien wat discussiëren over zo'n document maar als iemand een mailtje
> stuurt naar een firma, kan die dat beter voorlopig nog in eigen naam doen
> ofzo?

Juist.

mvg,

Wim Stubbe