[openstandaarden] Open standaard of open voor MSIE ?

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Tue Jun 25 18:07:43 CEST 2002

Andy Goossens wrote:

> Als het een troost zou zijn: het aandeel van IE is gedaald met 1.3%. De
> browsers die de standaarden beter volgen (de meeste grote browsers buiten IE
> dan), verhogen hun aandeel.
>
> Lees het na op http://www.zdnet.be/News.cfm?id=18747

Ik vroeg me eigenlijk allang af hoe de verhoudingen precies lagen bij
browsers. Anyway, volgende reactie viel me op: (past enorm goed in de
context van openstandaarden.be):

<quote>
Marktaandeel IE is nog kleiner door valse user agents
In werkelijkheid is het marktaandeel van IE nog een heel stuk kleiner.
Denk maar aan browsers die zich voordoen als IE omdat ze anders op
bepaalde sites niet binnen mogen. Daarom moeten gebruikers hun "user
agents" veranderen om als een andere browser bekeken te worden.

Dat sommige sites andere browsers weren is schandalig! Er is nooit een
goede reden voor, behalve dat ze die site waarschijnlijk alleen gemaakt
hebben voor IE en de voeten vegen aan de andere browsers. HTML is een
standaard mensen! De Microsoft manier om die standaarden om te plooien
is verschrikkelijk. Zij maken producten die de standaarden geweld
aandoen en maken zo een gebruikersgroep die afhankelijk is van hun
producten. Wel goed gezien van Microsoft want dat is "kassa kassa" en
wij kunnen maar die hoge bedragen op tafel leggen.
</quote>

groeten
Mattias Campe