[openstandaarden] gentoo

frank goossens frank at belgonet.be
Thu Jun 27 08:41:05 CEST 2002

On Thu, 27 Jun 2002, Dominique Devriese wrote:

> Hmm.. ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar ook in
> links, lynx en zelfs wget krijg ik op www.gentoo.org alleen maar onzin
> te zien:
> klein stukje voorbeeld:
> ‹      Ô\[sÛȕ~^üŠ63I	/º[ãXš’%ÙVbYŠdÏlžŠš@“ì`Ѐ(Š¶ö¿æak+û°•?°ß9Ýž‘”DjŒU
—-‘àôésýN÷_²qxäœ
)à×XeRøq”©(;leê>ëÑþHŠFe‡Úĝƒƒœï:[{-1ʲ€£~ÉõÝaëÄ>Ôù4MT”B
݊Lg¡:lEjÒ©
> [&›†ÊŒ”Êðtª‡­ÞXꚃ;ºŸ1-‘áq71}/]Ÿ}Àã8Íü<
¶Äûë³·x~ ïè{?ZâÓß®Î[z,‡ªwßáû@‚Ù8zöâX|ÐQ~/:
ÑøþQMÌ랜Ñ{ÝsâèÇÁT„je:ÔÑak
ÆIí›ý8Rz8Êj
d#þÞúq§‡­ßmòŸÖÑëLöC%úqš”ïqwomn~ÛŸ
> C“H_GCŸHßî;-'¥ž“¡
‚pi:¶¶÷*‚ßÖçßÝÛÙ}Ù/çbž‡ø³óÓô~(9lÂ
ñ0î[MnÃœg"ViÃ
ÜÁŠ—Â
æušû.ÙFõxXŸÒ€þa‹ìëU¯7™Lºº¯û¡Ž»q:ìYq=Ö²é1aÇtN† Ò“ø—ô#ýUœîìÿ?pڏ3p:ԃyN{¬;ÄÊÂ
p¶]1Œç³x\òL†¹ÐÀ’bÃ
cå€1YŒ°ºVØZŽ4ëòHü‡÷oü§z(‘'6ŸëÈ~ÂœgîiqL_nµ1Š;©ôKz7±¯e(NÜð’Äœ*qš!l憔Ñ:zËCb
ÁæÃ
FÚ“œÁMnIÂ
gWîûjëÅ 2i¿€òÎ}_–Jû=ÄÀ¬ pã§JE74²Òjdši?,WsìŸ6Ø°¿Î#“É0|%žàªŸë0päîö™R漢¬j’Äï ƒø·˜)-TOTzu²äªˆØ@þâž}{üו€§IϮ~Ž»2™é8ZÑvG2*DGê€øŸšÕöóaÓfß``5SM㟕_ÚȕûºÚjujShãTÝa%‰J™

> enzovoort...
> konqueror geeft het juist weer, en links heeft ook geen problemen met
> andere websites...
>
> sjuus
> domi

probleem is combinatie van gebruik van mod_gzip (compressie
van content aan serverkant, wordt aan clientkant gedecomprimeerd, maar
juist dat gebeurd hier niet), van het http-protocol (v1.0 vs 1.1) dat door
browser ondersteund wordt (en gzipped content kan ontvangen) en (meen
ik ergens gelezen te hebben) van de telenet proxies die raar doen met
ge-gzipte content.

mogelijke oplossingen: geen mod_gzip aan serverkant (maar dat heb je zelf
niet in de hand), http 1.1 gebruiken in je browser (en zeker zijn dat die
gzipped content kan decomprimeren) of telenet die iets aan hun proxies
doen.

frank