[openstandaarden] Overschakeling Word -> PDF in de RUG-FTW

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Fri May 3 23:51:54 CEST 2002

On Fri, 3 May 2002, Sven Vermeulen wrote:

> Allesinds dus al 1 goed punt. De vraag is echter, ze zoeken naar een
> Opensource (public domain, al eender) manier om PDF-bestanden te genereren
> onder Windows. Ghostscript lijkt mij het meest valabel, maar het heeft het
> probleem dat sommige Ghostscript-created PDF-bestanden korrelig zijn (dat een
> dergelijk PDF-bestand groot is doet er niet toe). Zijn er andere
> alternatieven of zijn er opties van Ghostscript die deze nadelen wegwerken?

`Korrelig'? Je bedoelt dat je bitmap-fonts hebt ipv vector fonts?
Mij directe aanmaak vanuit Latex gebruik ik de pdf optie voor
ghostscript die scalable fonts kiest, maar als een document uit Word
naar Postscript geprint wordt dan vermoed ik dat je niet altijd een
scalable versie van al die fonts in ghostscript ter beschikking
hebt...

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480