[openstandaarden] Overschakeling Word -> PDF in de RUG-FTW

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Sat May 4 17:18:33 CEST 2002

On Sat, May 04, 2002 at 05:06:14PM +0200, JanC wrote:

> Times en Courier zal je op de meeste Windows-PCs zelfs niet vinden.
> Wel Times New Roman en Courier New maar dat zijn lettertypen die maar
> oppervlakkig op de door jouw genoemde lijken...

Het waren ook die lettertypes die ik bedoelde, maar dat was zoveel
typwerk ;-). Voor de meeste communicatie van de RUG lijkt het me
eigenlijk van totaal geen belang te zijn of een tekst nu in Times of
Times New Roman staat, als het maar leesbaar is.

> Kan GhostScript geen lettertypen insluiten of zo?  Zo werkt het toch
> in "normale" PDF documenten, dacht ik...  ATM 4.1 Light is gratis bij
> Adobe te downloaden en dan kan je met o.a. Type 1 lettertypen werken
> in (bijna) elk Windows programma.

Dat is ook een optie, maar dan moet je dat wel op alle pc's gaan
installeren die door de administratie gebruikt worden én aan de mensen
die op die pc's werken uitleggen dat ze altijd Type 1-fonts moeten
gebruiken. Dat lijkt me wat overkill.

groeten

Dieter