[openstandaarden] Lijst met formaten online

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Mon May 6 15:45:28 CEST 2002

On Monday 06 May 2002 14:49, Mattias Campe wrote:

> Dat vroeg ik me ook af, maar blijkbaar (alhoewel het kan zijn dat ik
> erover gelezen heb) is hier nog geen antwoord opgeweest op de vraag "Is
> jpg2000 écht volleeedig open, gratis te gebruiken, implementeren,..."
>
> Ik vroeg me ook af of jpg2000 een volledige vervanging kan bieden voor
> de gepatenteerde gifs. Zo zijn bv. de geanimeerde gifs heel begeerd,
> maar voorlopig ben ik wel nog geen open formaat alternatief tegengekomen
>
> :( . Ik dacht dat png dit wel zou kunnen ondersteunen, maar dan wel als
>
> een extentie van png, wat dus denk ik niet echt als standaard benoemd
> [...]

png is het open alternatief voor gif. De situatie van jpg2000 (wel of niet
open) weet ik niet, maar ik dacht dat iemand al verteld heeft dat het open
is.

Een handige informatiebron is te vinden op http://bram.be/formaten.html
Dus als je wat tegenkomt dat open is, stuur dan mailke naar bram of op deze
mailinglist met de nodige gegevens. Dan kan de pagina bijgwerkt worden.

mvg,
alien, Wim Stubbe