[openstandaarden] Lijst met formaten online

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Mon May 6 17:39:26 CEST 2002

At 2002-05-06 14:49, you wrote:
>Ik vroeg me ook af of jpg2000 een volledige vervanging kan
>bieden voor de gepatenteerde gifs. Zo zijn bv. de geanimeerde
>gifs heel begeerd, maar voorlopig ben ik wel nog geen open
>formaat alternatief tegengekomen :( . Ik dacht dat png dit wel
>zou kunnen ondersteunen, maar dan wel als een extentie van png,
>wat dus denk ik niet echt als standaard benoemd kan worden...

Er is een op PNG gebaseerd formaat dat animated graphics biedt:
"Multi-image Network Graphics" of MNG.
Zie: <http://libpng.org/pub/mng/>

Een open source library: <http://www.libmng.com/>

Mozilla heeft al MNG-ondersteuning sinds versie 0.9.9, IrfanView
(een heel populaire image viewer voor Windows) ondersteunt het
en ook Konqueror zou ermee overweg kunnen, evenals ImageMagick...

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9