[openstandaarden] Overschakeling Word -> PDF in de RUG-FTW

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Sun May 12 21:55:17 CEST 2002

On Saturday 11 May 2002 21:45, William Windels wrote:
> Hoi allemaal
>
> IK heb horen vertellen dat dit wel een interessant tijdschrift is en ik
> zou er dus graag eens wat uit lezen.

idd

> IK heb er over zitten nadenken om eens een mailke te sturen naar bekende
> en populaire week- en eventueel dagbladen om te vragen of ze het niet
> zouden zien ziten om een (betalend) abonnement van hun tijdschrift per
> e-mail beschikbaar te stellen.

Sommigen doen dat, en waarom zou je het niet vragen? Vragen staat vrij.

> Voor mij, en met mij werschijnlijk ook vele anderen, zou dit alleszinds
> wel leuk zijn om te kunnen beschikken over al de artikels van een bepaald
> tijdschrift zonder ze eerst  te moeten in scannen en dan tot de
> constatatie komen dat de achtergrond van het papier de fel of te donker is
> waardoor je bijna al de gescande tekst manueel mag gaan verbeteren.

Vergeet niet dat ze nog altijd geld moeten verdienen. Hier zullen ze niet al
te happig op zijn. Ik denk wel dat ze voor bepaalde groepen dit wel willen
toelaten. Ik zou hen er eens over aanspreken in jou plaats.

> Misschien kan dit in naam van open standarden?

Ik denk dat je vraag te veel afwijkt van het doel van de vzw open standaarden.
In naam van Open Standaarden zal misschien niet zo'n goed idee zijn. Als je
het in naam van een bv. blindenvereniging kan doen zal je waarschijnlijk
beter zitten.

Uiteraard kunnen we in een dergelijk geval wel in naam van de vzw Open
Standaarden het probleem dat je hebt aankaarten en steunen, waarbij we
verwijzen naar de andere vereniging. Kwestie van wat extra kracht achter de
vraag te kunnen zetten. Het beste zou dan zijn dat we met deze vereniging
eens afspreken hoe we het dan aanpakken, zodat we niet naast elkaar werken.

> Ik zou natuurlijk eerst eens en klein onderzoekje kunnen doen op een forum
> voor blinden , of daar wel interesse voor is.

Het ideale begin zou ik zeggen, en laat het resultaat ervan maar weten. Ik
word al nieuwsgierig.

--

Vriendelijke groeten,

Wim Stubbe

jabber: alien at jabber.at

Linux User Group West-Vlaanderen
http://www.lugwv.be

Vereniging ter promotie van Open Standaarden
http://www.openstandaarden.be