[openstandaarden] hotmail-scriptje

Energon energon_ at yahoo.com
Thu May 23 15:53:48 CEST 2002

--- Mark Van den Borre <mark at markvdb.be> wrote:
> Standaardjes,
>

> In verband met die hotmail... Wat denk je van het volgende ideetje?
>
> Aanvaard de eerste x (5?) mails die een hotmailgebruiker je stuurt.
> Stuur in de sig telkens het volgende mee:
> * een tellertje mee van "nog zoveel hotmails en ik bounce"
> * een link naar een "Waarom geen hotmail?" op openstandaarden.be
>
> Da's een systeem dat ik zou willen gebruiken. Botweg bouncen, het
> systeem van Energon, vind ik veel te grof. Maar hoe zet ik zoiets op?

Ik bounce niet volledig, ik krijg de mails toch in mijn mailbox en ik lees die,
maar dat hoeft die hotmailgebruiker niet te weten. En of je nu na 5 keer bouncet
of na 1 keer, zoveel maakt dat niet uit. Zolang je maar de reden geeft.

> Ik wil het graag:
>
> * zo platformonafhankelijk mogelijk
> * zo goed mogelijk berekend op computerleken (ik bedoel uw grootmoeder,
> niet mijzelf)

<OS-FUN>
Leg een papiertje naast je computer en zet streepjes naast elk e-mailadres. Als
er IIII staat met een horizontale streep door, reply dan op de mail, met als
"from" MAILER-DAEMON at uwhost.uwdomein en in de body zet ge ook de volledige
headers van het originele bericht. Bovenaan nog ergens een bericht: mail
refused: your e-mail domain is evil.
</OS-FUN>

Frank aka Energon
:-p