[openstandaarden] hotmail-scriptje

Tijl Vercaemer tvercaem at eduserv.rug.ac.be
Thu May 23 18:46:11 CEST 2002

On Thu, 23 May 2002, Andy Goossens wrote:

> Tja, hoeveel mail servers weigeren die domeinen =E0 la .tw? Het is wel
> discriminerend, maar in die streken vinden ze spam een vorm van beleefdhe=
id!
> (echt waar) Niet iedereen ginder heeft slechte bedoelingen (of juist een
> overdreven vorm van 'beleefdheid') en zij boeten nu voor het gedrag van
> anderen.

<off topic>
Je kunt hotmail niet verwijten dat ze niets doen tegen spam.  Volgens de
gebruikersvoorwaarden moet je hotmail $5 per bericht schadevergoeding
betalen als je beschuldigd wordt van het versturen van spam, tenzij
microsoft kan bewijzen dat je meer schade veroorzaakt hebt, dan betaal je
alle schade.  (Je moet trouwens al gek zijn om spman te gaan versturen via
een web-based email adres)
</off topic>

<Wat ik eigenlijk wou zeggen>
Je kunt hotmail ook niet verwijten dat de mails die vanop hotmail
verstuurd worden, niet conform de standaarden zijn.
Het enige wat je ze, op het vlak van standaarden kunt verwijten is dat ze
hun eigen protocol hebben, dat enkel door outlook ondersteund wordt, en
dat ze dus geen standaard pop gebruiken.  Maar als je zo begint moet je
alle web-based email diensten bouncen.

Openstandaarden.be mag dus volgens mij zeker niet oproepen tot een hotmail
boycot, want de mails die je vie hotmail verstuurd zijn compatibel met
andere mail-clients. Een dossier over de niet-standaard html op
hotmail.com vind ik wel een goed idee.
</wat ik eigenlijk wou zeggen>

<anderzijds>
Hotmail mails bouncen, of hotmail gebruikers wijzen op de niet zo propere
spelletjes van MS lijkt me een goed idee, maar ik zou openstandaarden.be
daar buiten laten, want ik denk niet dat het een goede zaak zou zijn als
openstandaarden.be het imago van een anti-ms clubje zou krijgen.
</anderzijds>

<en dan nog dit>
Los daar van: zouden we, naast de dossiers, ook geen "hall of fame" of zo
openen, waar we een lijstje aanleggen van bekende sites die aan de
standaarden voldoen, om te tonen dat je wel een mooie site kunt maken,
zonder ms-ie-only tags.
</en dan nog dit>

Tijl