[openstandaarden] hotmail continued

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Fri May 24 13:12:39 CEST 2002

On Fri, 24 May 2002, Wouter Verhelst wrote:

[...]
> Tja. Zo denken jij en ik er over. Maar ik kan me indenken dat er mensen
> zijn die liever opmaak gebruiken in hun mails. Dan nog liever mails met
> HTML dan mails met één of ander gesloten formaat om de opmaak te doen

Ik ben zelf geen HTML-for-mail fan, maar toch denk ik dat HTML de
normale volgende stap is in email-verkeer, en dus iets dat we niet
mogen `slecht maken' in welk opzicht dan ook. Hyperlinks zijn zo
belangrijk geworden, de overhead van de HTML-tags ervoor zijn zo
laag, en de toegankelijkheid voor iedereen is gegarandeerd (althans
wat de `zuivere' HTML betreft) dat er eigenlijk geen rationele reden
is om geen HTML toe te laten.
Strategisch gezien is HTML zelfs onze bondgenoot, als mensen eisen dat
ze meer opmaak nodig hebben dan gewone tekst. (Veel) Liever HTML dan
een gesloten formaat.

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480