[openstandaarden] Standaarden-vriendelijke output voor Word e.d.

Johan Vervloet johan at gewestpallieter.be
Thu May 30 13:39:07 CEST 2002

Herman,

> Misschien is er iemand in deze gemeenschap die een documentje wil
> maken dat Word gebruikers uitlegt hoe ze PDF kunnen aanmaken, zelfs
> met vrije software?

Hoe belangrijk is het dat het echt `vrije' software is, in de stricte
definitie van het woord ? Want bij nader inzien vallen zowel gsview als
redmon onder de `alladdin free public license', en daardoor zijn deze
niet meer vrij.  (Je mag deze producten niet gebruiken voor commerciele
doeleinden.)

Er zijn twee mogelijkheden :

 1 - ik schrijf het documentje waarin ik gebruik maak van bijv. gsview,
en duid dat het hier weliswaar niet om vrije software gaat, maar
alleszins wel over niet-commerciele software.

 2 - ik zoek eerst nog even uit hoe je met GNU Ghostscript van ps naar
pdf kan converteren.  (Ik vermoed dat dit niet zo heel moeilijk zal
zijn, maar zal een gemiddelde Windows gebruiker wel met command-line
tooltjes willen werken ?)

Groeten,

Johan

--
Steun de actie tegen MS Word attachments !
   http://www.gewestpallieter.be/~jvvloet/word