[openstandaarden] Standaarden-vriendelijke output voor Word e.d.

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Thu May 30 13:59:46 CEST 2002

On Thu, 30 May 2002, Johan Vervloet wrote:

> Hoe belangrijk is het dat het echt `vrije' software is, in de stricte
> definitie van het woord ?

Onbelangrijk. In die zin dat ik daar geen nadruk zou op leggen. Wel
vermelden, maar niet benadrukken.

> Want bij nader inzien vallen zowel gsview als
> redmon onder de `alladdin free public license', en daardoor zijn deze
> niet meer vrij.  (Je mag deze producten niet gebruiken voor commerciele
> doeleinden.)

1. dat is de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
2. de voorlaatste versie is wel GPL dacht ik.

>  1 - ik schrijf het documentje waarin ik gebruik maak van bijv. gsview,
> en duid dat het hier weliswaar niet om vrije software gaat, maar
> alleszins wel over niet-commerciele software.
Dat laatste zou ik eruit laten. Tenzij je bedoelt: ``mag enkel voor
niet-commerciele doeleinden gebruikt worden''?

>  2 - ik zoek eerst nog even uit hoe je met GNU Ghostscript van ps naar
> pdf kan converteren.  (Ik vermoed dat dit niet zo heel moeilijk zal
> zijn, maar zal een gemiddelde Windows gebruiker wel met command-line
> tooltjes willen werken ?)
Je kan daar een scriptje van maken, misschien? Ik vermoed dat er ooit
al wel eens iemand dat gedaan heeft... Misschien een knopje in GSView?

Succes!

Herman