[openstandaarden] PDF documenten maken met Ghostscript voor de Windows gebruiker

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Fri May 31 17:30:48 CEST 2002

>  - een paar screenshots in het document zouden volgens mij zeer nuttig
>zijn.  Helaas kan ik die hier nu niet maken wegens `geen windows op deze
>pc'.

Screenshots voor Win98 kan ik wel maken.
Waarschijnlijk zal iemand anders ook screenshots moeten maken voor andere
Windows-versies, want die dingen veranderen soms tussen versies...

>  - mijn instructies voor de installatie van de adobe printer driver zijn
>niet heel accuraat.  Ik heb gisteren de driver op een Windows pc kunnen
>installeren, ik had dat allemaal heel proper opgeschreven, maar helaas
>liggen opgeschreven dingen altijd op plaatsen waar je er niet aan kan
>als je ze nodig hebt.  Dus als iemand zin heeft om dat eens na te
>kijken...

Zal ik dit weekend nog doen.

>  - het gebruikte batch bestandje is nog maar heel basic.  Het was
>trouwens al minstens 10 jaar geleden dat ik nog batch bestanden voor DOS
>geschreven heb.  Misschien moet iemand het uitbreiden met bijvoorbeeld
>een check of de ghostscript binary wel op de goede plaats staat.  Het
>batchbestandje dat ik gisteren geschreven en getest heb ligt trouwens
>bij mijn nota's over de installatie van de printer driver.  Ik heb
>geprobeerd het even `in de gauwte' te reconstrueren, maar 't zou nuttig
>zijn moest iemand nog eens kunnen testen of het inderdaad werkt.

Misschien met een installatieprogramma dat die batchfile automatisch
aanpast adhv de registry key die bij GNU GhostScript hoort?
Vb. met NSIS van Nullsoft (de makers van o.a. Winamp).
<http://www.nullsoft.com/free/nsis/>
<http://www.nullsoft.com/free/nsis/license.html>
(zou +/- dezelfde license zijn als zlib/libpng)

Ik wil 't dit weekend wel eens proberen om zoiets in elkaar te
knutselen...

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9