[openstandaarden] voor persarchieven

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Nov 22 16:48:37 CET 2002

At 2002-11-22 15:30, you wrote:
>Het is echter volledig gedaan met openstandaarden, vrije software wanneer de
>software patenten er door komen! En ik vrees voor het ergste. Ik heb de indruk
>dat de EU PM voor software patenten zijn omdat ze niet goed beseffen over wat
>het gaat!
>Ze denken zelfs luidop dat dit een stokje voor Microsofts monopolie kan zetten.

Patenten zoals het nu werkt, en zeker ook software-patenten, zijn in het
voordeel van de firma's met het meeste geld.  Moesten patenten deftig
gecontroleerd worden voor ze toegekend worden (al zie ik zelfs niet in
hoe dat ooit zou kunnen), dan zou het misschien iets anders zijn.

En aangezien MS de firma is met de grootste geldreserves...

Kunnen die EU-politici nog geen 1 + 1 bij elkaar optellen of zo?

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9