[openstandaarden] voor persarchieven

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Sun Nov 24 01:03:52 CET 2002

Ik heb het bericht heus gelezen.

Nog één bedenking dat je kan hebben bij patenten. Verbeter mij indien dit fout
is. Waarschijnlijk wel maar toch even een simpel idee...
Stel dat Microsoft of IBM whatever. Een akkoord sluit met Intel en AMD om een
nieuw soort geheugen te lanceren. Dat via twee manieren kan aangesproken worden
snel & traag. Vervolgens neemt Microsoft een patent op de zaak. Micrsoft laat de
trage manier over aan bijvoorbeeld GNU/linux.
Waar staan we dan met openstandaarden?

Nog een ander probleem met patenten is dat het de ontwikkelingslanden nog maar
weer eens het moeilijk gemaakt worden om mee te doen aan het westen. En dat
allemaal om die éne uitvinder die graag zijn geld zou zien?

http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/stallman-patents.html

Onno

--
Onno Timmerman