[openstandaarden] nieuwe federale portaalsite belgium.be: probleem mozilla/linux

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Wed Nov 27 16:17:19 CET 2002

On Wed, Nov 27, 2002 at 02:03:57PM +0100, Kristoff Bonne wrote:
> Gegroet,
>
> Net gezien op de 'belga-berichten' van skynet dat de federale overheid en
> nieuwe portaal-site heeft: http://www.belgium.be/
>
> Bon; ik dus snel even proberen; maar ik heb problemen indien ik gebruik
> maak van mozilla 1.1 op linux. (Ik kom steeds terug op de pagina met de
> talen-keuze).
>
> Echter geen problemen met netscape op linux; noch met mozilla op MacOS 9.
>
> Even snel rondgewandeld op de website; en -onderaan links op de
> hoofd-pagina- staat er zelfs een link voor blinden en gezichtsgestoorden.
> [...]

Niet akkoord.

Het is -met CSS en 'gewone' HTML- perfect mogelijk om één site te maken
die zowel onder Mozilla/Linux als Internet Explorer/Windows als
Opera/Mac als whatever je nog weet te verzinnen op een degelijke manier
te bekijken is. Het feit dat deze site er onder één browser wél, en
onder een andere niét goed uitziet, bewijst dat men gewoon geen moeite
gedaan heeft. Vooral als je dan nog kijkt naar de 'link voor blinden &
gezichtsgestoorden'. Effe de accessibility-recommendation van het W3C
lezen maakt dat compleet overbodig.

--
wouter at grep dot be

"Human knowledge belongs to the world"