Re(2): [openstandaarden] Van grimberge

Stubbe Wim 789070042 wim.stubbe at b-rail.be
Thu Nov 28 13:45:00 CET 2002

Mattias Campe  (28/11/02  13:35):

>Om zo'n spraakverwarringen te vermijden, maar om toch nog rap te kunnen
>typen :), enkele afkortingen (tis maar een voorstel hé):
>- OS: Open Standards
>- OSS: Open Source *Software*
>- OOo: OpenOffice.org
>- OSB?/VOS?/SOS?: hier moet er waarschijnlijk nog eens over gestemd
>worden ;)
>
>Zijn er nog mensen die enkele afkortingen kennen die het ons wat
>makkelijker zouden kunnen maken?
>
>mvg
>Mattias

geen afkortingen, maar volgende termen zullen, denk ik, ook duidelijk gemaakt
worden aan agalev (en misschien ook SPA):

Open Source Software
Free Software
Freeware (shareware en demoware beter niet uitleggen denk ik, het is vooral het
veelvuldig gebruik van de term 'free' die verwarring schept)
Open Standaarden (deze hebben ze al denk ik)

Vriendelijke groeten,

Wim Stubbe