[openstandaarden] Van grimberge

Rik Boven rboven at boven.net
Thu Nov 28 13:57:57 CET 2002

> - OSB?/VOS?/SOS?: hier moet er waarschijnlijk nog eens over gestemd
> worden ;)

Hallo

Ik stem persoonlijk op OSB. Ten eerste staat 'open standaarden' hier
eerst, wat het belang benadrukt. Ten tweede is het een 'onherkenbaar'
acroniem. Het geeft (bij mijn weten) geen positieve of negatie bijklank.

SOS is te negatief. Het doet denken aan rampen, paniek,... en dat willen
we niet denk ik. Het is een te 'repressieve' afkorting, net of we iets
willen wijzigen maar er niet in slagen en dan maar aan de noodrem trekken.

VOS doet mij iets teveel aan dat beestje denken. De vos is wel sluw, maar
we zijn toch geen natuurverniging.

We kunnen misschien het spelletje doen uit de film 'startup.com'. Dat is,
je gaat naar de eerste de beste pizzeria/kebad/... en vraagt aan de ober:
"wat klinkt het best:
  - hallo, ik ben rik, mederwerker van OSB;
  - hallo, ik ben rik, mederwerker van SOS;
  - hallo, ik ben rik, mederwerker van VOS;"

:)

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )