[openstandaarden] ISO: betalende en gepatenteerde standaarden...

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Thu Nov 28 19:18:55 CET 2002

At 2002-11-28 17:38, you wrote:
>Wacht even. Het is toch net de bedoeling van een vzw om ter dienste van
>haar leden. Waarvoor dient een vzw anders.

Om een bepaald doel te bereiken: het verspreiden van open standaarden; het
overtuigen van overheden, scholen, bedrijven, etc van het nut daarvan;
deze instellingen helpen bij het gebruiken en implementeren van open
standaarden; ...

>Wel; ik gaf het vooral als idee voor 'subsidiering' door de overheid. Stel
>dat er ooit een vraag komt vanuit de overheid van 'waarmee kunnen we
>jullie helpen?'; dan kan een mogelijk antwoord zijn dat de overheid bij
>het BIN aandringt op speciale tarieven voor OSI en ITU specs voor de vzw of
>voor de leden.

Niet "speciale tarieven" maar "gratis", en niet enkel voor leden maar
voor alle burgers.  (Met "gratis" bedoel ik niet dat er eventueel geen
verzendingskosten voor een CD-ROM mogen gevraagd worden, het gaat om de
standaard zelf ;-)

Wij mogen IMNSHU zeker *geen* privé-clubje met speciale privileges worden.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9