[openstandaarden] SXW naar ms Word

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Mon Oct 7 14:56:44 CEST 2002

Citeren Jan Claeys <openstandaarden at janc.cjb.net>:

> ene

> krijgen.

> (gesproken
>
> In OOo kan je opslaan als een Word .doc, of als RTF.
> Da's het simpelste...
>
> Een SXW filter voor Word is in de maak, dacht ik, maar ik heb ook nog
> geen openbare versie ervan gezien.

Voor sommige gebruikers is dat al te moeilijk. Ik vrees dat dit zo'n geval is.
Mensen die een beetje met software kunnen werken vergeten dat voor mensen die
dat niet kunnen. Alles in vreemde symbolen staat waar ze niet van begrijpen.
Bovendien zijn ze al blij dat ze weten hoe een document te saven! Het is
eigenlijk wel vervelend. Telkens als je iets naar iemand wil sturen moet je het
of te wel in rtf, of .doc formaat opslaan. Het gevolg is dat je ook nog eens
werk moet maken van die documenten uit te vegen want anders wordt het een soep
aan de zelfde documenten in andere bestandsformaten!

--
Onno Timmerman
Sp.a studiedienst (ICT)