[openstandaarden] pdf en blinden

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Tue Oct 8 12:00:22 CEST 2002

Beste lezers en lezeressen,

Volgens twee kennissen die beiden en visueel gehandicapt zijn is PDF nu
niet hun favoriete formaat.
de reactie van een van hen staat hieronder. De taal is vrij platstisch
maar duidelijk:

> er is weliets maar da is helemaal ni goed .
> Je kan van pdf naar ps en er is dan een progje pstotext maar die output
> trekt op de ballen
> Er moet ergens online iets zijn die pdf naar html omzet, mwaar waar of
> hoe dunno.

Ik wil nu niet van Openstandaarden een "wat wordt door brailleregels
gesupporteerd"-site van maken, maar visueel gehandicapten hebben het in
deze tijd van met grafische tierlantijntjes overladen websites niet voor
de wind.

Het is geen slechte zaak dit eventueel bij de lijst met formaten toe te
voegen. Ik weet het, het al of niet leesbaar zijn met brailleregels is een
kwestie van implementatie en niet van standaarden.... maar daar heeft een
blinde geen boodschap aan lijkt me.

Vriendelijke groeten,

Frans Gerbosch

PS Het is niet mijn bedoeling weer een stok in het kippenhok te gooien ;-)

--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20