[openstandaarden] pdf en blinden

Wim Stubbe wim at alienservices.dyndns.org
Tue Oct 8 19:43:53 CEST 2002

On Tuesday 08 October 2002 19:12, Herman Bruyninckx wrote:
> On Tue, 8 Oct 2002, Frans Gerbosch Consulting wrote:
>
> [...]
>
> In mijn persoonlijke reacties tegen .doc-only websites en attachments
> vraag ik naar open formaten in de volgende volgorde: tekst, HTML, PDF,
> Postscript. Persoonlijk ben ik het met je volmondig eens dat deze
> volgorde belangrijk is en een waardeoordeel uitspreekt dat rationeel
> verdedigbaar is. Enige tijd  geleden was er op deze mailinglijst een
> ``consensus'' dat er geen waardeoordelen zouden gepubliceerd worden op
> de website. Misschien (of liever, waarschijnlijk) doen we dat beter wel,
> [...]

Dit onderwerp brengt een nieuw element in de discussie, dat zeker eens mag
bekeken worden. Volgende pistes zie ik momenteel

1 Open Standaarden uit geen waardeoordeel
2 Open Standaarden geeft een lijst op met te prefereren formaten, maar niet
afdwingbaar
3 Open Standaarden bepaalt een lijst, onder voorbehoud, die door zijn leden
kan gebruikt worden om naar te verwijzen, maar neemt geen officieel standpunt
in.

--
met vriendelijke groet,

Wim Stubbe