[openstandaarden] Nieuwe TV 1 website.

frank goossens frank at belgonet.be
Mon Oct 14 00:00:33 CEST 2002

On 13 Oct 2002, Rik Boven wrote:

> En zo zijn we terug naar af.
>
> ER IS WEL DEGELIJK EEN _G_R_O_O_T_ PROBLEEM! Zelfs volgens open
> standaarden. MEer zelf, dat probleem is BESTAANSREDEN van
> openstandaarden.be.
>
> OSB is (hopelijk) niet opgericht om 'gewoon' open standaarden te
> promoten. OSB kan en mag niet in een vacuum opereren. OSB is actief in
> een samenleving.
>
> In die samenleven is er een probleem met de toegankelijk van
> (overheids)informatie. (cfr. wet op informatieplicht,...). _een_ van de
> oorzaken van die toegankelijkheid is het gebruik van open standaarden.
> [...]

in m'n oorspronkelijk mailtje stond nog een tweede paragraaf over
toegankelijkheid. had die misschien beter herwerkt ipv gewoon gehaast te
verwijderen.

toegankelijkheid is idd een belangrijke doelstelling van osb,
akkoord. en discussies over hoe 'open standaarden' en 'toegankelijkheid'
tot elkaar gerelateerd zijn, hebben jullie idd al gevoerd. ik zal het
nooit meer doen. maar het blijft een pokkeding, ns4.x, nèm ;-)

frank