[openstandaarden] goed nieuws

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Oct 23 00:08:43 CEST 2002

At 2002-10-22 23:57, you wrote:
>- Er stond dit weekend een interview met Tony Mary, de nieuwe baas van de
>VRT, in de Standaard. Klein citaat (i.v.m. digitale tv):
>" Tot voor kort dachten ze bij Telenet aan gesloten settop-boxen, zoals bv
>bij skynet. Nu willen ze ook met open standaarden werken, net als wij."

Ook gelezen, en Duco heeft het daar in z'n speech tijdens de PUB ledenhappening ook even over gehad.  (PUB = Telenet Internet Klantenvereniging)

>Nu weet ik niet of hij hetzelfde verstaat als ons onder 'open standaarden',
>maar het is in ieder geval al een begin en het toont aan dat er wel
>interesse voor bestaat.

Er is een (Europese?) standaard in de maak, het zal wel dat zijn wat hij
bedoelt.  Gebaseerd op een combinatie van technieken als MPEG, HTML, e.d.
De VRT experimenteerde al eerder met dit platform, dus vind je misschien
meer info bij hen.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9