[openstandaarden] dieplinken [RE: evaluatie tekst aan de VRT - ter goedkeuring of aanvulling.]

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Tue Sep 10 22:51:27 CEST 2002

Quoting Tijl Vercaemer <Skender at VrijZijn.be>:

> een
>
> Ik weet dat de auteursrechten vereniging voor de schrijvende pers een
> tijdje geleden een campagne heeft gevoerd waarin ze beweerden dat
> dieplinken niet mocht.  Ik heb hen toen gemaild en gevraagd waar ze dat
> vandaan haalden, en of ze dan google een proces zouden aandoen wegens
> dieplinken en het opslaan van teksten in hun databank.

Is mijn bedenking ook altijd

> Ik verwees in m'n mail ook naar kranten.com die een rechtzaak gewonnen
> hadden waarin de rechter duidelijk stelde dat dieplinke mag (in
> Nederland).
>
> In hun antwoord zeiden ze dat dieplinken in Frankrijk tijdens rechtzaken
> verboden was en dat ook de belgische wet dit niet toestond.  Toen ik hen
> mailde om naar de concrete wetteksten hierover te vragen kreeg ik geen
> antwoord meer.
>
> Op Google zijn ze niet verder in gegaan.  (Google valt waarschijnlijk ook
> niet onder de Belgische wet)
>
> Maar is dit in OpenStandaarden wel "on topic"?
Is inderdaad of topic, sorry voor dat (daarom is het ook een "ps." Het zijn wel
vragen die jullie ongetwijfeld intreseren. Je kan altijd antwoorden direct naar
mij. Of op het forum http://www.uwmening.be/it ... Zonder de hulp van mensen zal
kan ik niets veranderen aan het denken in de politiek.
Onno

--
Onno Timmerman
Sp.a studiedienst (ICT)