[openstandaarden] Jabber, "verkracht" door C't... :'-(

Kristoff Bonne kristoff.bonne at compaqnet.be
Thu Sep 12 17:40:36 CEST 2002

Gegroet,

On Thu, 12 Sep 2002, Mattias Campe wrote:
> Het computermagazine C't (http://www.ct.nl) gaat in hun tijdschrift oa.
> aandacht besteden aan "Beter dan e-mail: instant messaging", zoals te
> bekijken op http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2001/ct2001-10/index.htm
> Prachtig, Jabber moet daar dus zeker in voorkomen en zo is dit blijkbaar
> ook, maar helaas, Jabber wordt volledig verkeerd begrepen. Zo staat er
> op http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2001/ct2001-10/ct0110026027.htm :
> "Jabber is een universele Instant Messaging *client* voor *Windows CE* ,
> die AIM, MSN, Yahoo en ICQ ondersteunt."

Ik heb thuis de Duitse CT; en -toen ik gisteren dit artikel aan het
doorbladeren- stond in het overzicht wel degelijk dat jabber op allerlei
systemen werkte. (Ik heb het artikel zelf wel niet gelezen; enkel even
het overzicht bekeken).

Lijkt mij gewoon een foutje die -op één of andere manier- in de tekst
gekropen is. CT staat normaal zeker niet vijandig t.o.v. linux. (Toch
zeker niet de duitse).

> Geen reclame voor Open Standaarden is 1 ding, maar verkeerde "reclame"
> is nog duizend keer erger.
> Ik heb hen al iets gestuurd ivm Jabber (de dag voor eergisteren), maar
> 'k heb daar nog niets over teruggekregen :(. Omdat ik bang ben dat vele
> C't lezers Jabber gaan onderschatten zou ik willen vragen of je geen
> kort e-mailtje naar C't zou kunnen sturen waarin je duidelijk maakt dat
> Jabber geen client is, maar een volledig *open* IM-*systeem* met reeds
> heel wat client-implementaties (en toepassingen) voor vele
> [...]
Je moet nu ook weer niet het effect van één enkel artikel in een
computer-tijdschrift overschatten hoor. Het is nu niet dat alle
programmeurs van jabber uit pure depressie gaan stoppen met programeren
;-)

> Mattias
Cheerio! Kr. Bonne.