[openstandaarden] Sun & Staroffice .

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Wed Sep 18 22:38:32 CEST 2002

Jan Claeys wrote:

> Er *bestaan* gewoonweg (nog) geen open standaarden op dat gebied.
>
> Die zullen er misschien (hopelijk!) wel ooit komen, maar zo ver zijn we
> zeker
> nog niet (zie o.a. het bericht "Open standaard office-document" van Wim
> Stubbe
> voor een voorbeeld van een beginnende poging).

> Sun's StarOffice is even goed een propriëtaire office suite als MS Office,
> WordPerfect Office of Lotus SmartSuite dat is.  Vandaar ook dat ik dit hier
> volledig off-topic vind...

Maar allez, ofwel heb ik dat hier volledig verkeerd op, maar het
Staroffice formaat is toch krak hetzelfde als het OOo-formaat en het
OOo-formaat is toch open? Staroffice heeft gewoon wat features meer en
schijnt stabieler te zijn, maar dat is off-topic, want dat heeft te
maken met de implementatie, niet met de specificatie...

een verwarde Mattias