[openstandaarden] Sun & Staroffice .

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Thu Sep 19 07:55:45 CEST 2002

On Thu, 19 Sep 2002, Frank Van Damme wrote:

> Enkele comments.
>
> sgml was en is een goed idee maar mankeert op zekere punten wel hier en daar.
> Ik vind dus wel degelijk dat office applicaties een serieus "gat" vullen,
> LaTeX [1] en docbook zijn fantastisch goed op een aantal punten, 't zijn
> enorm krachtige tools, mijn harddisk helt gewoon in mijn kast over naar de
> kant waar LaTeX geïnstalleerd is van de pure kracht dat in dat spul huist
> maar je vergeet 1 ding:  niet iedereen heeft een graad in
> computerwetenschappen. Inefficiënt ICT-gebruik? "Clueless End User" syndroom?
> [...]

Je praat volledig naast de kwestie...

Je gaat toch ook niet in Oo formaat je teksten schrijven? Dus hoe
complex SGML of Oo ook zijn doet niet ter zake: het ene is een
aangenomen standaard, het andere nog niet; beide zijn open; beide zijn
nuttig. Maar er is een verschil tussen formaten en de software die je
gebruikt rond die formaten. Als Ms/Star/Corel office een fractie van hun
tijd gestoken hadden in het maken van een schil rond SGML (en eventueel
wat aanpassingen) dan waren we nu een pak verder geweest...

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480