[openstandaarden] Sun & Staroffice .

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Thu Sep 19 09:36:44 CEST 2002

Jan Claeys wrote:

> Dat formaat is open, maar is verder propriëtair... (op dit moment toch)
>
> ICO, BMP, AVI etc. zijn ook volledig gedocumenteerde formaten,
> maar ik denk niet dat je ze open standaarden zou noemen.  ;-)

Dus het OOo-formaat is hetzelfde als pdf, want dat wordt immers ook
vastgelegd door Adobe, alhoewel het toch mogelijk is je eigen
"pdf-bakker" te schrijven, juist? Dat maakt me al tevreden hoor, want 'k
denk dat OOo meer kans maakt om door te breken dan KOffice, er zijn
immers al 4 implementaties voor het OOo-formaat ter beschikking. Ook,
iedere reclame die Sun maakt voor zijn StarOffice, is onrechtstreeds
reclame voor OpenOffice.org en blijkbaar willen ze daar ver ingaan,
volgens de geposte URL... Natuurlijk hoop ik niet meer dan jullie dat
het echt open wordt...

Jan, ben je 100% zeker dat het OOo-formaat propriëtair is? Er zijn toch
immers ook heel wat programmeurs die belangeloos meewerken aan het
OpenOffice.org project? Of gaat dat enkel over de programmacode en niet
over de specificatie?

mvg
Mattias.