[openstandaarden] Sun & Staroffice .

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Thu Sep 19 10:53:38 CEST 2002

On Thursday 19 September 2002 07:55, Herman Bruyninckx wrote:
> Je praat volledig naast de kwestie...

Ok, deze tegenwerping had ik min of meer verwacht.
  -->
> Je gaat toch ook niet in Oo formaat je teksten schrijven? Dus hoe
> complex SGML of Oo ook zijn doet niet ter zake: het ene is een
> aangenomen standaard, het andere nog niet; beide zijn open; beide zijn
> nuttig. Maar er is een verschil tussen formaten en de software die je
> gebruikt rond die formaten. Als Ms/Star/Corel office een fractie van hun
> tijd gestoken hadden in het maken van een schil rond SGML (en eventueel
> wat aanpassingen) dan waren we nu een pak verder geweest...

OK, een hybride vorm tussen huidige sgml software en huidige office software
ware misschien beter geweest, kleine vraag aan jou dan: waarom heeft één of
andere slimmerd daar nog geen werk van gemaakt? We zijn intussen 17 jaar
verder. Toch schrijft men nog steeds in docbook-formaat teksten. Office
suites met de macht, maar noch het commerciële circuit, noch de free software
wereld heeft zich blijkbaar een ogenblik druk gemaakt om sgml-gebaseerde
office-software te schrijven. Persoonlijk zou ik een office suite die "het
beste van  2 werelden" combineert toejuichen. Feel free zou ik zeggen :-)

--
Frank Van Damme
homepage:       www.student.kuleuven.ac.be/~m9917684
jabber (=IM):   yalu at jabber.com