[openstandaarden] middellange termijn planning?

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Thu Sep 26 15:18:46 CEST 2002

Het lijkt me tijd om eens na te denken een aan planning voor de verdere
uitbouw van OpenStandaarden.  Dit is mijn voorstel:

-->  Eerst en vooral: de publicatie van de statuten in het staatsblad
--> Volk zoeken om de werkgroepen echt op poten te krijgen.  Iedere
werkgroep stelt een soort beleidsplan op, en stelt deze voor op de
algemene maillinglist.
--> Er wordt een datum vastgelegd voor een persconferentie ter gelegenheid
van de oprichting van OpenStandaarden, met uitleg over onze komende acties
(dossiers over overheidswebsites, acties rond 1022 en
verzoekschrift??, prijs voor overheidsdienst die het meeste
inspanningen levert voor open standaarden?) Wanneer zouden we daar klaar
voor zijn?  Eind dit jaar?  Of omwille van examens beter begin volgend
jaar?
--> Zorgen dat we tegen die persconferentie een nieuwe planning hebben
voor het komende jaar.

Het is maar een voorstel, misschien is het niet haalbaar, maar ik denk dat
we zonder concreet middellange termijn plan, maar wet ter plaatse gaan
blijven trappelen. (dat is toch de indruk die ik nu heb, de voorbije
maanden is er veel gebeurt, maar nu zijn we precies wat aan het
uitbollen.  Of ben ik verkeerd en gebeurt er vanalles 'achter de
schermen'?)

Zijn er concrete dingen die gedaan moeten worden, maar die nu omwille van
tijdsgebrek of zo blijven liggen?  Ik heb nu eventueel wel wat tijd om wat
zaken af te werken.

Tijl

--
        "We got beaten by Linux"  --  Microsoft CEO Steve Ballmer
 .: Tijl Vercaemer - email Skender at VrijZijn.be - jabber tijl at jabber.org :.