[openstandaarden] vrtnieuws.net incompatibiliteiten

Eric Smets es at fks.be
Tue Apr 15 16:26:07 CEST 2003

Het beste argument voor een bedrijf is dat zij werk krijgen. Indien men
consequent als overheid en
overheidsinstelling de eisen stelt dat men enkel gevalideerde html
afgeleverd mag worden.

Enkel gebruik mag gemaakt worden van open standaarden dan zullen er
bedrijven zijn die dit
ook aanbieden. In een begin faze kan het wel degelijk zijn dat de
aanbieding iets duurder zal
zijn, maar de overheidsinstellingen kunnen zich niet veroorloven dat hun
website niet werkt
onder de minder gangbare browsers.

Een voorbeeld hiervan was de website van de stad Antwerpen, die na korte
tijd aangepast
werd om met andere dan IE browsers te bekijken.

Iemand heeft ook deze aanpassing betaald, dit is de stad ofwel het
bedrijf dat het geheel
gebouwd heeft.

Als conclusie kan men dus stellen dat het economisch argument er geen
is, of zelfs in
de verkeerde richting werkt. (Schade aan het imago van het bedrijf en of
de instelling)

Eric Smets                                    eric.smets at fks.be
FKS bvba - Formal and Knowledge Systems       http://www.fks.be/
Luikersteenweg 65                             Tel:  ++32-(0)11-21 49 11
B-3500 HASSELT                                Fax:  ++32-(0)11-22 04 19