[openstandaarden] infopakket voor politici

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Tue Apr 15 22:25:40 CEST 2003

On Tue, Apr 15, 2003 at 04:03:25PM +0200, Tijl Vercaemer wrote:
> OK,
> om de VN top thread te verlichten heb in een nieuwe gemaakt.
>
> We zouden dus een brief sturen naar alle Vlaamse partijen en een kopietje naar
> de pers.
>
> Wat nu al geschreven is:
> - -> de brief: http://VrijZijn.be/brief.pdf (beetje aangepast)
> - -> het document voor de VN top: http://VrijZijn.be/wsis.pdf
> - -> Wetsvoorstel 1022 (op de webstek van de kamer)
>
> Wat nog moet gebeuren:
> - -> Mijn twee documentjes nalezen en verbeteren
> - -> Een voorstel tot decreet voor het Vlaams parlement

Hallo,

ik had nog een paar opmerkingen:

" Er is dringend nood aan een, door de Verenide Naties beheerde
koepel-organisatie, die de werking van de bestaande
standaarden-organisaties opvolgt, en indien deze organisaties aan
bepaalde criteria\footnote{Deze criteria gaan zowel over de werking
van de organisatie, als over de door deze organisatie beheerde
standaarden.} voldoen, ze een offici\"ele erkenning geeft. "

Is dit echt wat we willen, nog een organisatie erbij? Ik vraag me
af in hoever dit wel tot de kerntaken van de VN behoort. Volstaat een
richtlijn die het gebruik van open standaarden aanmoedigt niet?

" Verder dienen de Verenigde Naties de creatie van nieuwe standaarden aan te
moedigen. "

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit kan beter wat genuanceerd worden
imho:

De VN moeten het gebruik van Open Standaarden zoveel mogelijk steunen.
Bij een eventueel gebrek hieraan moet de ontwikkeling ervan
ondersteund worden.

Verder nog een paar details:

informatica sector -> informaticasector
standaarden organisaties -> standaardenorganisaties

Mvg,

Dieter

--
Homepage: <http://www.student.kun.nl/dieter.vanuytvanck/>