[openstandaarden] vrtnieuws.net incompatibiliteiten

Dirk Feytons TaXaN at kotnet.org
Thu Apr 17 15:02:14 CEST 2003

Onno Timmerman wrote:

> Tja aangezien 5% in een rolstoel zit moeten kunnen we ook maar beter die
> bevolkingsgroep vergeten?

Ik weet het; ik vind het argument ook op niets slaan (voor alle
duidelijkheid). Ik wou enkel de meest gehoorde verdedigingsargumenten voor
de IE-only sites aanhalen. Kwestie van hier eens wat te discussiëren over
hoe we daar op moeten reageren.

> Als ze hun offerte aanvraag uit scrhrijven moet dat simpelweg één van de
> voorwaarden zijn. Website en media moeten op alle browers van alle O.S
> werken. Dus er moet gewerkt worden met openstandaarden! Dan gaan die
> webdesign firma's vanzelf hier hun kosten op berekenen en gewoon worden
> om zo goed mogelijk standaarden te volgen.

Inderdaad, dat is de bedoeling. Alleen zit je dan met een overgangsperiode
waarin het goedkoper kan en dikwijls kijken ze alleen daar naar. Eens ze
wat meer op de hoogte zijn van open standaarden, zal dat wel veranderen
ja. Het is grotendeels onwetendheid bij de instanties (zie het
vrtnieuws.net voorbeeld).

--
Dirk

(PGP keyID: 0x448BC5DD - http://www.gnupg.org - http://www.pgp.com)

.oO° "Even the smallest person can change the course of the future." --
LotR:TFotR °Oo.