[openstandaarden] vrtnieuws.net incompatibiliteiten

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Thu Apr 17 15:40:31 CEST 2003

At 2003-04-17 11:33, you wrote:

> De minister-president DeWale werkte tot mijn weten nog vorig jaar met NS4.

Ik ben geen grote voorstander van het schrijven van multimedia-sites die er
ook in NS4 goed uitzien, want dan moet je per definitie niet-standaard
HTML gebruiken...

Als er een goed werkende (standards-compliant) text-only of lo-fi versie is
(dus niet zoals bij VRTnieuws.net nu), kunnen NS4- & IE4-gebruikers die
eventueel gebruiken.  NS4 is immers niet in staat om standaard HTML+CSS
deftig weer te geven als het wat ingewikkelder wordt, en er zijn ondertussen
voldoende betere alternatieven op alle platformen vziw.

Dat betekent dus dat gebruikers van alternatieve browsers niet allemaal
hetzelfde behandeld moeten worden, zoals de VRT nu doet, maar dat de
gebruikers *zelf* moeten kunnen beslissen welke versie ze willen...

Op <http://devedge.netscape.com/> staan overigens enkele case-studies
voor standards-compliant websites, die duidelijk de voordelen ervan tonen.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9